Monta päivää olen nukkunut ainakin kaksitoista tuntia päivässä, en koskaan yhteen putkeen vaan monina nokosina, välillä istuallaan sohvalla, tai tietokoneen edessä, heräten siihen että pudotan langattoman hiiren lattialle. Ei minua unen määrä huolestuta, ymmärrän että tilaani kuuluu väsymys, mutta harmittaa kun niin paljon aikaa menee hukkaan ja jää niin paljon ehtimättä ja valmistumatta. Muuten voin niin hyvin kuin näissä merkeissä on mahdollista, kipuja ei ole ensinkään kiitos joko kipulääkkeiden tai orgaanisen rikin jota olen nyt nauttinut toista viikkoa. Olen valmis vannomaan paljon tämän orgaanisen rikin nimiin niin paljon se on vaikuttanut minun tervehtymiseeni, tuntuu että kunto nousee kohisten.

  Jokohan sitä huomena uskaltautuisi ihan ulos kävelemään, siihenkään en ole kyennyt muutamaan kuukauteen, nyt tuntuisi olevan sen verran energiaa, että jaksaisi pienen lenkin Mäkisen kanssa tehdä.

  Pojan kanssa käytiin pitkä keskustelu kaiken maailman asioista, hänen ja minun maailmasta, ihanaa että meillä on niin luottamukelliset välit, että lähes kaikesta voidaan puhua. Tällaiset keskustelutuokiot ovat ihan yleisiä, mutta aina niiden jälkeen on niin yhteenkuuluvainen olo ja läheisyys on jotenkin niin enemmän tunteita liikuttava.

  Surkeaa ettei ole lunta, olisi niin paljon valoisampaa, mutta eiköhän tästäkin hengissä selvitä ja joulun jälkeenhän sitä alkaa taas päivä piteneen ja valon määrä lisääntymään, sitä odotellessa käytetään aika mietiskelyyn ja mailman parantamiseen.

  Venyttelen jalkojani niin tuntuu tarpeen tehdä, vasemman jalan jalkaterä vain ei tunne juuri mitään, mutta ojentelen senkin nilkkaa kosk uskon sen palauttavan osaltaan verenkiertoa ääreisalueilla. Yllättävän pitkäaikainen riesa noista veritulpista tuli, mutta uskon niiden sulavan Klexane-hoidolla, eli napapiikeillä joitka saan aamulla ja illalla, onneksi sairaanhoitajat käyvät pistämässä ettei minun enään tarvitse pistää itse.

  Nyt ei kyllä nukuta yhtään, mutta koko yötä en tässä jaaritele, joten iloista joulun valmisteluaikaa tai vain odotusta kaikille.